10
10

Okres budowania siły.

Siemanko wszystkim!

Wielkimi krokami zbliża sezon zimowy. Kolejne planowane starty dopiero pod koniec roku, więc mamy troszkę czasu, aby podbudować siłę statycznej. Pomyliście pewnie – ale jak to? Siła statyczna? Po co mi to? Spowolni mnie i nic innego z tego nie będzie. Otóż nie do końca…

Po pierwsze, im większa siła statyczna tym większa siła dynamiczna. To proste. Skoro potrafię wycisnąć na klatkę 100kg to pajacyki ze sztangą 20kg nie powinny stanowić problemu. Oczywiście nie oczekuję, że zawodnicy wag lekkich będą operowali ciężarami takimi jak osoby z wag ciężkich (aczkolwiek i takie przypadki widziałem).

Po drugie, same w sobie ćwiczenia fizyczne nas nie spowolnią i nie wiem w sumie z czego ten mit się wziął. Jeśli nie będziemy trenować sportów uderzanych to nie będziemy mieli tej szybkości 🙂 Na pewno nie weźmie się znikąd.

Plan oczywiście jest przykładowy i każdy musi go sobie odpowiednio zmodyfikować pod siebie. Przedstawiam Wam dwa przykładowe treningi: A i B. Robimy je naprzemiennie. Np.: Tydzień 1- A,B,A Tydzień 2-B,A,B itp

Trening A:

1.Przysiad ze sztangą 4X3-5

2.Wyciskanie leżąc 4X3-5

3.Wyciskanie żołnierskie 3X6-8

4.Pompki na poręczach 3X6-8

5.Wspięcia na palce stojąc 3X8

Trening B:

1.Martwy ciąg 5X5 (piramidka)

2.Wiosłowanie sztangą w opadzie 4X3-5

3.Podciąganie na drążku podchwyt 4X6-8

4.Uginanie ramion ze sztangą 3X8

5.Hollow body 3XMAX

Po treningach proponuję troszkę gimnastyki (czyt. stanie na głowie, na rękach) i walkę z cieniem,aby rozluźnić troszkę mięśnie. Powodzenia!